17 Aralık 2013 Salı

Kokuşma Sanatı

photo- povoa-de-s-martinho-do-bispo_coimbra Valter Vinagre..Olha


"Beni paramparça eden ve beni kendime iade eden art ardalık; cansızlık ve miskinlik içindeki başkalaşım...  Bütün okuduklarım ve öğrendiklerim buna mı varmalıydı?  Tembellik coşkularımı köpürttü, iştahlarımı köreltti, kızgınlıklarımı kudurttu. Kendini bırakmayan kişi bana, bir canavar gibi görünüyor.  Bırakmayı öğrenirken kuvvetlerimi aşındırıyorum ve delice heveslerimin karşısına bir Kokuşma Sanatının paragraflarını çıkararak meşgalesizlik içinde talim ediyorum... Kendimden yetim kalmış bir halde Zaman'ı bir çocuksuluk ya da bir zevk noksanlığı gibi hatırlıyorum.  Arzusuz, her zaman için kendimden sonra hayatta kalmış olmanın eminliği var bende yalnızca,  daha göz kapakları açılmadan, her yerde mevcut bir budalalığın kemirdiği zihin açıklığıyla 'ölü dolmuş' bir cenin." 

*Cioran

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder